Fără posibilitatea de a verifica fiecare client în parte, Google a decis interzicerea tuturor reclamelor pentru servicii de tip asistenţă tehnică, aceasta fiind una dintre abordările preferate de escroci aflaţi în căutarea de victime credule, scrie go4it.
Potrivit datelor furnizate chiar de Google, doar anul trecut compania a înlăturat peste 3.2 milioane de reclame abuzive, încadrate la categoria mai sus menţionată. Chiar şi aşa, doar din incidentele aduse în atenţia companiei rezultă pierderi cumulate de ordinul milioanelor de dolari.
Şi mai îngrijorător este că pe lângă promovarea de servicii contracost pentru remedierea unor probleme mai mult sau mai puţin reale, reclamele distribuite de Google au început să fie folosite şi pentru propagarea de malware din categoria ransomware şi generarea de monede virtuale.
Interdicţia aplicată la nivel global ar putea fi în cele din urmă ridicată în mod selectiv, doar pentru reprezentanţii companiilor trecute printr-o etapă de verificare prealabilă, menită să demonstreze buna reputaţie a acestora.